Tack Monika!🎂

Tack för morotskakan Monika🎂
Vi sparade den till mellis😋



Kommentarer
Monika

Vad roligt att höra! Jag och Jonas gjorde den igår (älskar att baka) och den är förvånansvärt enkel att göra faktiskt... Receptet är taget ur coops senaste numer, fast där man har rivet apelsinskal i glasyren, vi tog utan eftersom barnen inte hade gillat med apelsinsmaken i tidigare, varför jag tog säkra kortet och gjorde en kaka utan :) Så här är den gjord:

*3 Ägg
*3 dl rörsocker (vi chansade lite och tog hälften vanligt socker, hälften muscovadodruvsocker men är övertygad man kan ta helt vanligt socker om man vill med)

Vispas till en pösig smet

*3 dl vetemjöl
*1-2 msk malen kanel
*½ msk malen Ingefära
*½msk malen kardemuma
*1 krm riven muskotnöt
*1 msk bakpulver
*1 tsk vaniljsocker
*4-5 dl grovriven pumpa
*1½ dl rapsolja (vi tog 125g smör)

Vispa ägg o socker pösigt, rör ned torra ingredienser och sist pumpan och smör.
Grädda mitt i ugn 175 grader ca 40 min (tills den är klar på sticka. Låt svalna kakan.

Glasyr:
50g rumsvarmt smör
200g cream cheese/naturell färskost
1 ½ dl florsocker

Rör ihop glasyren och lägg på kakan när den svalnat tillräckligt. Servera!...En Bus-enkel kaka egentlligen!:)Ha en trevlig helg allihopa!!

2015-10-29 @ 16:10:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen att kika in till oss på Drakstaden!

Här hittar du info om Stordrakar, Smådrakar och om oss Drakpersonal förstås!

RSS 2.0