Heldagsutflykt! Tisdag 24 April

Solen tittade änligen fram idag! Vi packade genast med allt som kan tänkas behövas för en hel dag ute och gav oss iväg.

Målet var en av alla lekparkerna i närområdet och där blev det full fart på barnen. Det var många nya saker att utforska: Kan jag klättra ända upp? Hur högt vågar jag gunga? Hur långt kan jag balansera på den där stocken? Hur fort går det att åka i rutschkanan? Och törs jag verkligen prova?

Till lunch grillade vi hamburgare och åt frukt till efterrätt. Efter maten bäddade vi ner sovbarnen i vagnarna och sedan gick vi en lång "omväg" tillbaka till förskolan. Vi gick förbi och kikade på Korsta skolan och våra blivande förskoleklassbarn tittade nyfiket dit och pratade glatt om att -snart, snart ska vi börja där! Efter sommaren!
En aning solröda på kinderna var vi tillbaka på förskolan igen där barnen fortsatte leken ute på gården. En härlig dag helt enkelt!

   Mille hittade en mycket intressant leksak!       



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Välkommen att kika in till oss på Drakstaden!

Här hittar du info om Stordrakar, Smådrakar och om oss Drakpersonal förstås!

RSS 2.0